måndag 17 juni 2013

Att skriva

Jag längtade efter att bli författare när jag var yngre. Min svenskalärare grät när hon gav mig mitt betyg. För att jag var så dålig, trodde jag. Men nej. För att jag var så bra, sa hon.

Jag läste även en kurs i litterär gestaltning, alltså kreativt skrivande. Kände mig totalt mosad efter det läsåret. Läraren fick mig att kasta mina författardrömmar i sopkorgen.

Jag har glidit bort från skrivandet under de senaste åren. Visst skriver jag varje dag. Men korta statusuppdateringar, chatt och sms. Ingenting kvalitativt. Jag vill återgå till att skriva vackert igen. Gripande. Jag vill skriva om mina åsikter och värderingar. Påverka människor.
Det finns så många som gör det bättre än mig, jag ser det varje dag. Men kanske borde jag sluta snegla på dessa texter. Kanske borde jag fokusera på mig själv istället. Vi får se.

Tills vidare är denna blogg ett bra sätt att öva mig på skrivandet. Även om jag tror att i princip ingen läser min blogg. Men man vet aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar