onsdag 28 augusti 2013

3 på 3

Jag tänker medverka i Pocketlovers 3 på 3-utmaning. Se här!

Jag har klurat länge på vilka böcker jag vill läsa och valde mellan tre fantasyböcker eller tre klassiker.
Valet föll på tre klassiker för jag har lite svårt att läsa det om jag inte bestämmer mig för det. Har tre böcker liggandes som passar bra in.

Dessa är:

Pride and Prejudice av Jane Austen
The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
Kyssa Sammet Sarah Waters.

Det slår mig nu att Kyssa Sammet kanske inte är en klassiker? Jag tänker på den som en modern klassiker som betytt mycket för HBTQ-litteratur. Den är skriven 1998 och relativt ny. Protestera om ni tycker att det inte passar ihop med de övriga böckerna! Jag kan nog byta ut den mot någon annan bok i såna fall.

Ser fram emot denna utmaning! Pepp! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar