fredag 2 maj 2014

Kostförändring

Jag har haft två bra dagar på raken. Har gått på bassängträningen i morse och trots att mitt schema blivit tuffare gick det bra. Kan sitta vid datorn nu, det innebär att smärtan är under kontroll. Stannade där i 40 minuter, jag tror det är något slags rekord för mig. 

Jag har börjar utesluta socker ur min kost. Har inte hållit på så länge, och jag åt muffinsbakelser i tisdags... men kanske det är därför jag mår lite bättre? Skulle vara riktigt häftigt om det håller i sig. 

Det kanske bara är något tillfälligt. Men nu känner jag mig ännu mer peppad på att ta bort sockret! 
Jag tror att det är vetenskapligt bevisat att socker förstör immunförsvaret. Tyvärr verkar det gälla frukt också. Men det äter jag ändå. Älskar frukt och bär. 

Har tänkt baka chokladfondant imorgon... men på lördagar kanske man får unna sig. Vi får se om jag blir sämre av det. Kanske man kan slänga ihop en sockerfri fondant? Detta ska undersökas! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar